ایرانسل

ساخت وبلاگ

بر اساس اطلاعات منتشر شده کمپانی سامسونگ تصمیم گرفته حدود 3 تا 5 درصد از سهام کمپانی Arm را بخرد. درواقع هدف این شرکت از این اقدام کاهش هزینه های خود به منظور پرداخت حق امتیاز برای تولید چیپست های مبتنی بر پلتفرم پردازنده مرکزی Cortex  و پردازنده‌های گرافیکی   Mali این شرکت است. سامسونگ از این هسته ها در تراشه های اگزینوس استفاده می کند.
سامسونگ احتمالا به دنبال تصاحب بخشی از سهام شرکت ARM است

احتمالا به همین خاطر سامسونگ به دنبال خرید کل سهام Arm نیست و در عوض می‌خواهد آن را با یک کنسرسیوم به اشتراک بگذارد؛ با این کار به نهادهای نظارتی اطمینان می‌دهد که هیچ رفتار ضد رقابتی در کار نخواهد بود. باید یادآوری کنیم سامسونگ قبلا هم چنین کاری را انجام داده است.

سامسونگ در سال ۲۰۱۲ حدود ۳ درصد از سهام شرکت ASML را به ارزش ۶۴۲ میلیون دلار خرید. این شرکت هلندی در حال حاضر تنها شرکت در جهان است که تجهیزات لیتوگرافی حیاتی مربوط به ساخت تراشه‌های مبتنی بر فناوری EUV را تولید می‌کند.

از آن زمان، سامسونگ رابطه خوبی با این شرکت داشته است و البته در سال ۲۰۱۶ نیمی از سهام خود را به فروش رساند و در حال حاضر ۱٫۵ درصد از سهام ASML را در اختیار دارد. سامسونگ ۲۹ درصد از فروش ASML در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد زیرا زیرساخت مربوط به تولید تراشه‌های EUV را گسترش داده است

اول اینکه طبق برخی گزارش‌های موثق، انویدیا مشغول مذاکره برای تصاحب کامل شرکت Arm است .گفته می‌شود مالک Arm یعنی هولدینگ SoftBank خواستار دریافت مبلغ ۴۱ میلیارد دلار به ازای فروش این شرکت است. باید ببینیم آیا انویدیا چنین توانی برای خرید Arm دارد یا نه.

دوم اینکه این احتمال هم وجود دارد که چنین معامله‌ای مورد تأیید نهادهای نظارتی قرار نگیرد. پردازنده‌های مبتنی بر معماری Arm در انواع و اقسام گجت‌ها از گوشی‌های هوشمند تا لباس‌شویی‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آنجایی که خود انویدیا هم از این معماری بهره می‌برد، چنین معامله‌ای می‌تواند تضاد منافع ایجاد کند.

حتی اگر یک شرکت به جای پردازنده‌های Cortex به بهره‌گیری از پردازنده‌های اختصاصی خود روی بیاورد، برای استفاده از مجموعه دستورالعمل Arm باید حق امتیاز بپردازد. البته سامسونگ بخش طراحی پردازنده‌های اختصاصی خود را تعطیل کرده و دیگر از طراحی‌های Arm بهره می‌برد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 237 تاريخ : چهارشنبه 29 مرداد 1399 ساعت: 18:09

طبق گزارشات اعلام شده، گروهی ازپژوهشگران انگلیسی ادعا می کنند سریع ترین اینترنت جهان را توسعه دادند. این محققان با استفاده از آمپلی فایرها شیوه انتقال اطلاعات توسط نور در فیبرهای نوری را ارتقا دادند و به رکورد ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند. چنین سرعتی حدود ۳ میلیون بار سریع تر از متوسط اینترنت خانگی در انگلیس به شمار می آید.

توسعه سریع ترین اینترنت جهان

لیدیا گالدینو رهبر این تیم تحقیقاتی در دانشگاه بلومزبری می‌گوید: چنین سرعت پهنای باندی از نسل آینده اینترنت پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب خودروهای خودران و زیربنای شهرهای هوشمند را می‌توان به راحتی به شبکه‌های اینترنت نسل پنجم موبایل متصل کرد.

برای ثبت رکورد محققان از طیف رنگی وسیع‌تری برای انتقال سریع اطلاعات (در مقایسه با فیبرهای نوری) استفاده کردند تا پهنای باند را بیشتر کنند.

برای آزمایش سرعت گالدینو بیت‌های تولید شده در رایانه را یک یک به حلقه فیبر نوری ارسال کرد.  

در این طرح برای ایجاد سرعت بالا، آمپلی فایرهایی برای تقویت توان سیگنال ساخته شد که در صورت اجرای تجاری این طرح، حداقل در هر۲۵ مایل به یک آمپلی فایر نیاز است. این بدان معناست که سرعت بسیار بالای ثبت شده در آزمایش (که معادل ۱۷۸ میلیون مگابیت برثانیه است) حدود ۲.۸ میلیلیون بار سریع تر از سرعت ۶۴ مگابیت برثانیه ای اینترنت خانگی در این کشور است.
 

گالدینو در این باره می‌گوید: به نظر من مزایای اجتماعی چنین طرحی بسیار واضح است، اینترنت سریع برای همه افراد کارآمد است و البته بهره وری اقتصادی را ارتقا می‌دهد.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینترنت,اینترنت خانگی,نسل پنجم, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 239 تاريخ : يکشنبه 26 مرداد 1399 ساعت: 20:32

با توجه به استقبال بی نظیر برخی از کاربران نسبت به گوشی های هوشمند میان رده، کمپانی آنر تصمیم گرفته است محصولی با قیمت مناسب و امکانات خوب و قابل قبول برای علاقه مندان خود ارائه دهد. در واقع با مشخصاتی همچون نمایشگر بزرگ، شارژدهی کافی، کیفیت صدای بالا و دوربین منطقی ویژگی‌هایی هستند که در گوشی مقرون به صرفه آنر جمع شده تا نهایت تجربه را برای کاربران به وجود آورد. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 و دارای ناچ قطره‌ای نمایشگر است.

گوشی آنر 9A به زودی وارد بازار ایران می شود

آنر 9A با وجود باتری بزرگ، طراحی نازک و ظریفی دارد. این محصول در سه رنگ خاص و زیبای سبز یخی، آبی فانتوم و مشکی عرضه می‌شود.

این روزها کاربران بیش از هر زمان دیگری نسبت به خرید گوشی‌های هوشمند میان رده، علاقه‌ نشان می‌دهند. محصولاتی که با وجود قیمت اقتصادی، از امکانات خوب و قابل قبولی بهره می‌برند. نمایشگر بزرگ، شارژدهی کافی، کیفیت صدای بالا و دوربین منطقی و قابل قبول ویژگی‌هایی هستند که در گوشی مقرون به‌صرفه آنر جمع شده تا نهایت تجربه را برای کاربران به‌وجود آورد. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 و دارای ناچ قطره‌ای نمایشگر است.

HONOR 9A به‌عنوان یک محصول اقتصادی بیشترین حجم باتری را در سطح گوشی‌های مقرون به‌صرفه خود دارد. یک باتری 5000 میلی‌آمپری قدرتمند که می‌تواند به عنوان پاوربانک هم استفاده شود.

گوشی آنر 9A مجهز به پردازنده Mediatek Helio P22 در کنار 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین افزایش حافظه، با افزودن MicroSD تا 512 گیگابایت در کنار 2 سیم کارت مجزا، برای کاربران فراهم شده است. آنر 9A به آخرین نسخه رابط کاربری اختصاصی آنر، یعنی MAGIC UI 3.1 بر پایه اندروید 10 مجهز است.

اگر اهل ماجراجویی و عکاسی هستید، آنر 9A در این زمینه نیز ناامیدتان نمی‌کند. این گوشی به دوربین سه‌گانه 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. علاوه بر سنسور اصلی، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق در این دوربین سه‌گانه به کار رفته است.

سیستم صوتی SMART PA در کنار بلندگوی قدرتمند 88 دسیبلی، احتمالا خروجی صدای قابل قبولی برای این گوشی فراهم می‌کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوشی هوشمند,آنر,آنرa9, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 232 تاريخ : پنجشنبه 23 مرداد 1399 ساعت: 17:31

بنابر خبرهای اعلام شده کمپانی سامسونگ در 15 مرداد ماه 1399، طی مراسمی از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد . گلکسی تب S7 و S7 پلاس تبلت های این برند کره ای محسوب می شوند که با وجود شباهت هایی مانند پشتیبانی از قلم S Pen، کیبورد، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، پردازنده یکسان و سیستم عامل اندروید ۱۰، تفاوت هایی نیز باهم دارند درواقع منحصر به فردترین ویژگی آن دوربین اصلی دوگانه با سنسور های 13 و 5 مگاپیکسلی می باشد.
سامسونگ گلکسی تب S7 و S7 پلاس معرفی شدند؛ رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و سازگار با 5G

گلکسی تب S7 پلاس باتری ۱۰,۰۹۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی دارد و سنسور اثر انگشت این تبلت برخلاف برادر کوچکترش، زیر نمایشگر قرار گرفته است. کاربران می‌توانند این تبلت را در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و برنزی سفارش دهند و آن را از تاریخ ۳۱ مرداد تحویل بگیرند. این تبلت در نسخه وای فای با قیمت ۸۹۹ و ۹۹۹ یورو وارد بازار می‌شود و قیمت نسخه 5G آن برابر ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ یورو است.

یک تبلت علاوه بر نمایشگر باکیفیت، به سیستم صوتی مناسبی هم نیاز دارد که سامسونگ برای جدیدترین محصول خود ۴ اسپیکر با پشتیبانی از دالبی اتموس درنظر گرفته که توسط AKG‌ تنظیم است. این تبلت از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند که البته کاربران در تمام بازارها نمی‌توانند از این شبکه پرسرعت استفاده کنند.

گلکسی تب S7 به صفحه نمایش ۱۱ اینچی با رزولوشن WQXGA و از نوع LTPS TFT مجهز شده که رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و حداکثر روشنایی برابر ۵۰۰ نیت دارد. ابعاد این تبلت برابر ۶.۳ در ۱۶۵.۳ در ۲۵۳.۸ میلی‌متر است و وزن آن در نسخه‌های وای فای، LTE و 5G به ترتیب به ۴۹۸، ۵۰۰ و ۵۰۲ گرم می‌رسد. این محصول از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس با معماری ۷ نانومتری بهره می‌برد.

این تبلت قدرتمند در دو نسخه مجهز به ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود و کاربران می‌توانند در آن از کارت حافظه با حداکثر ظرفیت ۱ ترابایت نیز استفاده کنند. در بخش پشتی این دستگاه شاهد خودنمایی دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستیم و در جلوی آن دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گلکسی تب S7 پلاس

به سراغ برادر بزرگتر گلکسی تب S7 می‌رویم. سامسونگ برای این تبلت خود نمایشگر ۱۲.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن +WQXGA درنظر گرفته که مانند محصول دیگر رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد، با این حال حداکثر روشنایی آن برابر ۴۲۰ نیت است. ابعاد این محصول برابر ۵.۷ در ۱۸۵ در ۲۸۵ میلی‌متر بوده و وزن آن به ۵۷۵ گرم می‌رسد که نزدیک به ۷۰ گرم از مدل 5G برادر خود سنگین‌تر است.

این محصول خود مانند نسخه استاندارد به چیپست ۷ نانومتری اگزینوس ۹۹۰ با ۸ هسته پردازشی مجهز شده و از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. کاربران در این تبلت نیز به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دسترسی دارند. این دستگاه در نسخه‌های مجهز به ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مشخصاتی مانند پشتیبانی از شبکه 5G، پورت USB Type-C، چهار اسپیکر و بلوتوث ۵.۰ تفاوتی با نسخه استاندارد ندارد، با این حال سامسونگ آن را به باتری بزرگتری مجهز کرده است.

سامسونگ برای این محصول خود یک باتری ۸,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی درنظر گرفته است. از سایر مشخصات گلکسی تب S7 می‌توان به پورت USB Type-C، بلوتوث ۵.۰ و سنسور اثر انگشت روی فریم اشاره کرد. این تبلت در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و برنزی از تاریخ ۳۱ مرداد به فروش می‌رسد. گلکسی تب S7 برای نسخه پایه وای فای قیمتی برابر ۶۹۹ یورو دارد و نسخه پایه 5G آن با قیمت ۷۹۹ یورو فروخته می‌شود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,تبلت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 325 تاريخ : يکشنبه 19 مرداد 1399 ساعت: 21:57

بر اساس گزارش عملکرد کمپانی سامسونگ برای سه ماهه دوم سال مالی 2020 ، آنطور که پیداست نتایج بدست آمده بهتر از سطح انتظار است در واقع این غول کره ای می گوید بهتر از آنچه تصور کرده توانسته اثرات شیوع ویروس کرونا را از کسب و کار خود دور کند و به خوبی توانسته هزینه هایش را مدیریت نماید هرچند که فروش برخی از اقلام مانند گوشی تلفن همراه نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده است وی در ادامه گفت: در این فصل سود عملیاتی این شرکت علیرغم افت ۶ درصدی درآمدها در فصل گذشته با رشد سال به سال ۲۳ درصدی به رقم ۸.۱۵ تریلیون ون (۶.۸۴ میلیارد دلار) رسید.
گزارش مالی سامسونگ: افزایش سود علیرغم شیوع کرونا و خانه نشینی کاربران

کسب و کار تولید چیپ سامسونگ در دوران پاندمی کرونا با نتایج جالبی روبرو بود. خانه نشینی کارمندان و دور کاری آنها باعث شد که تقاضا برای DRAM مورد استفاده در دیتا سنترها و پی سی ها با افزایش بی سابقه ای روبرو شود اما درخواست برای حافظه های موبایل پایین آمد. ماجرا در مورد NAND هم همینطور است؛ در حالی که فروش SSD سروری همزمان با بالا رفتن استفاده از سرویس های کلاود زیاد می شد در نتیجه کاهش تقاضا برای تلفن های هوشمند، فروش حافظه های موبایل و NAND نیز پایین آمد. با این همه، دو سوم از کل سود عملیاتی سامسونگ برای فصل گذشته از واحد تولید محصولات نیمه هادی آن به دست آمده است.

کسب و کار نمایشگر این شرکت هم که برای دیگر تولیدکنندگان موبایل پنل می سازد با کاهش تقاضا در فصل گذشته روبرو بود اما درآمدهای این واحد سامسونگ افزایشی ناگهانی را تجربه کرد؛ علت هم پرداخت خسارت از سوی اپل به خاطر کاهش یکباره میزان سفارش پنل آیفون در مقایسه با میزان مورد انتظار قبلی اش بود. گفته می شود اپل ۹۲۴ میلیون دلار خسارت را بابت کاهش تقاضای پنل آیفون به سامسونگ پرداخت کرده است.

سامسونگ پیش بینی کرده که فروش تلفن های هوشمند سال آینده به خاطر عرضه گلکسی نوت 20 و یک گوشی تاشو (که نامش را نمی دانیم و احتمالا همان گلکسی زد فلیپ 2 است) با بهبود و افزایش همراه خواهد بود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,قیمت گوشی,کرونا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 245 تاريخ : پنجشنبه 9 مرداد 1399 ساعت: 17:37

طبق گزارشات جدید، یک سایت چینی اطلاعات جدیدی در رابطه با نخستین تلفن همراه مقرون به صرفه و مجهز به قابلیت ۵G  منتشر کرده است در واقع این گوشی تلفن همراه سامسونگ گلکسی A42 دارای شماره مدل SM-A426B‌ است و با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در آینده ی نزدیک روانه ی بازار خواهد شد.
اطلاعات جدید درباره‌ی گلکسی A42 تلفن همراه ارزان قیمت مجهز به ۵G منتشر شد

این تلفن همراه جدید جایگزین سامسونگ گلکسی A41 خواهد شد که در ماه مارس (فروردین ماه) امسال با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ mAh از آن رونمایی شد. دلیل استفاده از باتری با این ظرفیت به احتمال زیاد وجود قابلیت ۵G در این تلفن همراه است و بدلیل استفاده از این باتری، ممکن است این تلفن همراه دارای اندازه‌ی بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود باشد.

لیست منتشر شده در وب سایت چینی ۳C نشان می‌دهد که سامسونگ در تلفن همراه گلکسی A42 از باتری با ظرفیت بسیار بالای ۵۰۰۰ mAh استفاده خواهد کرد و شماره مدل این دستگاه SM-A426B خواهد بود. اطلاعات موجود در این سایت همچنین نشان می‌دهند که ظرفیت واقعی باتری لیتیم یونی مورد استفاده در این تلفن همراه برابر با ۴۸۶۰ mAh است. اطلاعات جدیدی در رابطه با این دستگاه که اولین تلفن همراه مقرون‌به‌صرفه مجهز به قابلیت ۵G این شرکت کره‌ای است، توسط یک سایت چینی منتشر شد. این سایت که وظیف‌ی صادر کردن گواهینامه‌های مورد نیاز تلفن همراه را بر عهده دارد در لیستی برخی اطلاعات جدید در رابطه با این تلفن همراه را افشا کرد.

در این گزارش‌ اطلاعات بیشتری در رابطه با این تلفن همراه منتشر نشده است و به علت شباهت شماره مدل این دستگاه به تلفن همراه گلکسی A42 پیش بینی می‌شود که این اطلاعات منتشر شده مربوط به تلفن همراه سامسونگ گلکسی A42 باشد.

اولین بار در ماه ژوئن (تیر ماه) اطلاعاتی توسط Sammobile در رابط با تلفن همراه جدید A42  منتشر شد که نشان می‌داد این تلفن همراه ۱۲۸ گیگابایتی دارای شماره مدل SM-A426B است و در سال آینده از آن رونمایی خواهد شد. بعد از این خبر، این اطلاعات جدید نشان دهنده‌ی ظرفیت باتری استفاده شده در این دستگاه هستند.

در حالی که سامسونگ شروع به استفاده از باتری‌های با ظرفیت ۶۰۰۰ mAh در بعضی از تلفن‌های همراه خود کرده است، شاید دلیل عدم استفاده از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ mAh در این تلفن همراه محدودیت فضای موجود در این دستگاه باشد. در حال حاضر اطلاعاتی رسمی در رابطه با این تلفن همراه توسط سامسونگ منتشر نشده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 239 تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت: 20:46

طبق گزارشات جدید، یک سایت چینی اطلاعات جدیدی در رابطه با نخستین تلفن همراه مقرون به صرفه و مجهز به قابلیت ۵G  منتشر کرده است در واقع این گوشی تلفن همراه سامسونگ گلکسی A42 دارای شماره مدل SM-A426B‌ است و با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در آینده ی نزدیک روانه ی بازار خواهد شد.
اطلاعات جدید درباره‌ی گلکسی A42 تلفن همراه ارزان قیمت مجهز به ۵G منتشر شد

این تلفن همراه جدید جایگزین سامسونگ گلکسی A41 خواهد شد که در ماه مارس (فروردین ماه) امسال با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ mAh از آن رونمایی شد. دلیل استفاده از باتری با این ظرفیت به احتمال زیاد وجود قابلیت ۵G در این تلفن همراه است و بدلیل استفاده از این باتری، ممکن است این تلفن همراه دارای اندازه‌ی بزرگتری نسبت به نسل قبلی خود باشد.

لیست منتشر شده در وب سایت چینی ۳C نشان می‌دهد که سامسونگ در تلفن همراه گلکسی A42 از باتری با ظرفیت بسیار بالای ۵۰۰۰ mAh استفاده خواهد کرد و شماره مدل این دستگاه SM-A426B خواهد بود. اطلاعات موجود در این سایت همچنین نشان می‌دهند که ظرفیت واقعی باتری لیتیم یونی مورد استفاده در این تلفن همراه برابر با ۴۸۶۰ mAh است. اطلاعات جدیدی در رابطه با این دستگاه که اولین تلفن همراه مقرون‌به‌صرفه مجهز به قابلیت ۵G این شرکت کره‌ای است، توسط یک سایت چینی منتشر شد. این سایت که وظیف‌ی صادر کردن گواهینامه‌های مورد نیاز تلفن همراه را بر عهده دارد در لیستی برخی اطلاعات جدید در رابطه با این تلفن همراه را افشا کرد.

در این گزارش‌ اطلاعات بیشتری در رابطه با این تلفن همراه منتشر نشده است و به علت شباهت شماره مدل این دستگاه به تلفن همراه گلکسی A42 پیش بینی می‌شود که این اطلاعات منتشر شده مربوط به تلفن همراه سامسونگ گلکسی A42 باشد.

اولین بار در ماه ژوئن (تیر ماه) اطلاعاتی توسط Sammobile در رابط با تلفن همراه جدید A42  منتشر شد که نشان می‌داد این تلفن همراه ۱۲۸ گیگابایتی دارای شماره مدل SM-A426B است و در سال آینده از آن رونمایی خواهد شد. بعد از این خبر، این اطلاعات جدید نشان دهنده‌ی ظرفیت باتری استفاده شده در این دستگاه هستند.

در حالی که سامسونگ شروع به استفاده از باتری‌های با ظرفیت ۶۰۰۰ mAh در بعضی از تلفن‌های همراه خود کرده است، شاید دلیل عدم استفاده از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ mAh در این تلفن همراه محدودیت فضای موجود در این دستگاه باشد. در حال حاضر اطلاعاتی رسمی در رابطه با این تلفن همراه توسط سامسونگ منتشر نشده است.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 253 تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت: 20:46